Salam Ukhwah

Assalamu'alaikum wr wbt.

Alhamdulillah dengan izin Allah swt, Allah memberi kesempatan untuk kami daripada Wadah Pencerdasan Umat (WADAH) untuk menggerakkan pusat nukleus informasi Islam yang telah lama di rancang.
Nukleus Informasi Islam ini ditubuhkan khas sebagai pusat informasi dan khidmat nasihat bagi seluruh umat Islam bahkan bagi sesiapa yang berminat untuk mengenali Islam
Semoga dengan tertubuhnya blog ini, mampu menjadi wadah kepada perhubungan kita semua di alam maya.
Salam Ukhwah Fillah.

Thursday, January 8, 2009

WADAH Sabah Mengutuk Serangan Rejim Zionis ke atas Semenanjung Gaza



WADAH Sabah mengutuk serangan yang dilakukan oleh rejim Zionis ke atas Semenanjung Gaza. Isu Palestin bukan lagi menjadi isu baru tetapi isu lama yang jarang di ambil berat oleh umat Islam. Penduduk Palestin ditindas dengan pelbagai penindasan yang begitu tragis sehingga air mata darah tidak mampu menghapus keperitan hidup mereka.

WADAH Sabah berpandangan bahawa Isu Palestin bukanlah isu Arab atau isu rakyat Palestin, tetapi ia adalah isu umat manusia sejagat. Justeru itu WADAH sekali lagi menyeru seluruh rakyat Sabah untuk bangkit dan memberi sokongan moral kepada rakyat Palestin.

WADAH Sabah menyeru agar seluruh umat Islam meningkatkan rasa ukuwwah dan persaudaraan dengan mengadakan solat hajat dan mendoakan agar rakyat Palestin diberikan kekuatan Iman dan keutuhan taqwa kepada Allah S.W.T.

2 comments:

  1. InsyaALLAH bersama-sama kita buat solat hajat dan qunut nazilah...

    ReplyDelete
  2. Walaupun ia bukan isu agama tapi serangan ini tidak boleh diterima,sangat keja
    Justeru sama-sama kita boikot barang US terutama MCD,Danone,HUGGIES danbanyak lagi yang menyumbang kepada ekonomi mereka.

    ReplyDelete